FAQ

Mange forhold er beskrevet under salgs- og leveringsbetingelser. Klik her 
Vi samler løbende spørgsmål ind, fra de henvendelser vi har fået. Se om du kan finde svar nedenfor. Hvis ikke, så kan du kontakte os her.

 

1. Passer produkterne til mine vinduer, døre mm.

Passer jeres produkter til alle ophold? 

Nej, men de passer til langt de fleste typer udadgående vinduer. Vinduerne skal opfylde nogle bestemte mål. Klik her

 

Passer jeres produkter til døre? 

Det er helt afhængig af døren. Har du rude i døren kan den sikres med Lindrucker Glassikring. Vi arbejder på en lås til terrassedøre.

 

2. Køb af produkter

Har ABUS en fysisk udstilling/butik?

Nej, vi har ingen fysiske butikker. Hvis du ønsker at se vores produkter, henviser vi til låsesmede.

 

Hvor kan jeg købe Lindrucker produkter?

Du kan købe vores produkter på vores hjemmeside eller henvende dig til en låsesmed.

 

Kan jeg handle som privat forbruger på www.lindrucker.dk ?

Ja, alle kan handle hos os. 

 

Kan jeg handle som erhvervskunde på www.lindrucker.dk ?

Hvis du er erhvervskunde, bedes du kontakte os på telefon 70 22 26 05 eller mail info@lindrucker.dk 

 

3. Betaling for produkter

Hvornår bliver pengene trukket på min konto?

Når du køber via vores hjemmeside, er det først når varen er afsendt, at beløbet bliver trukket fra din konto.

 

4. Returret

Kan jeg fortryde mit køb?

Tilfredshed eller pengene tilbage. Hos os har du 14 dages bytte- og returret. Vi har gjort det let og ligetil at returnere en bestilt ordre. Hos os er det både nemt at handle og at fortryde et køb. Alt du skal gøre er at sende ordren retur med en kort beskrivelse af grunden for returneringen. I tilfælde af refundering af ordren refunderes kun varens købspris. Pengene refunderes, når vi har modtaget varerne retur og konstateret, hvilken stand de er i - eller senest 14 efter vi har modtaget dem retur.

Du kan læse detaljerne om returnering af varer i vores salgs- og leveringsbetingelser her.

 

5. Levering af produkter

Hvilke leveringsmuligheder har jeg?

Vi leverer med Post Nord, og  det er ikke muligt at afhente direkte hos os. 

 

Hvad koster det at sende varen?

Fragtprisen bliver oplyst, inden du godkender din bestilling. Prisen afhænger af, hvor meget du bestiller, da fragtprisen er afhængig af vægten. Se priserne under salgs- og leveringsbetingelser her

 

Hvilken leveringstid kan jeg forvente?

Vi bestræber os på at levere de bestilte varer indenfor 3 arbejdsdage. 

 

Holder leveringstiden?

De fleste varer overholder leveringstiden, og bliver i mange tilfælde også leveret hurtigere end det oplyste. Da vi så vidt muligt leverer varerne samlet, vil leveringstiden ved køb af flere varer, svare til leveringstiden på den vare med længst leveringstid. Der kan opstå uventede situationer som produktionsproblemer, transportskade, fejl i varen, udsolgt på lager mv.

 

Kan jeg følge min bestilling?

Ja, når dine varer er afsendt, modtager du en track & trace mail fra Post Nord.

 

Kan jeg få kompensation, hvis ikke jeg modtager produktet til tiden?

Vi kan ikke give dig besked om forsinkelser. Som udgangspunkt kan du regne med, at alle varer er klar til afsendelse, når du har gennemført din bestilling, hvis ikke andet er oplyst i forbindelse med bestillingen. Vi kan ikke gøres ansvarlig for udgifter i forbindelse med forsinkede leverancer, ej heller håndværker udgifter. Vi vil altid bestræbe os på rettidig levering hos dig.

 

Jeg har modtaget en forkerte vare i forhold til det bestilte?

Send en mail til info@lindrucker.dk med beskrivelse af fejlen, og vi kontakter dig hurtigst muligt for at få løst problemet

 

Skal jeg betale for at sende den fejlleverede vare retur?

Hvis der er tale om en fejllevering, skal du ikke betale for returnering. Der vil typisk blive tilsendt en returlabel til returneringen. Er der tale om fejlbestilling fra din side, står du selv for returneringen.

 

Bliver jeg kompenseret for fejl og ulejlighed?

Du vil som udgangspunkt ikke blive kompenseret for eventuelle fejl eller ulejlighed, men i enkelte tilfælde vil en kompensation, i form af nedsat pris, kunne komme på tale. Det afhænger af, hvem der er skyld i fejlen/manglen.

 

Hvad sker der, hvis jeg ikke er hjemme ved levering?

Post Nord afleverer en seddel om, at varerne har været forsøgt leveret. Der vil være angivet, hvor du kan hente varerne. 

 

Min leverance er fragtskadet, hvad skal jeg foretage mig?

Du sender en mail til info@lindrucker.dk med beskrivelse af skaden, og vi kontakter dig hurtigst muligt for at få løst problemet. Vær opmærksom på, at denne mail skal være os i hænde senest to dage efter modtagelsen.

 

Den bestilte vare er defekt, er den under garanti?

Vi yder to års garanti på samtlige produkter, som vi sælger til private kunder.

 

6. Montering

Er det let at montere produkterne?

Der følger en monteringsvejledning med produkterne. Klik her monteringsvejledning

 

7. Indstilling, betjening og kode

Hvordan ændrer man koden på låsen?

Du kan se hvordan man indstiller til en ny kode  ved at klikke på billedet:

 

 

Jeg har svært ved at dreje talkodehjulene rundt. Hvad gør jeg?

Check først følgende:

1. Har du selv kodet låsen om og husket at stille kodeindstillingen tilbage fra position II til position I?

2. Har du trykket hætten i bund? Brug eksempelvis spidsen af en kuglepen til at dreje kodehjulene med. Virker det ikke, er næste skridt at kontakte os.

 

8. Vedligeholdelse

Hvordan skal jeg vedligeholde mine ABUS Lindrucker produkter?

Overfladen kan tørres af med en fugtig klud. Af hensyn til tallene på kodehjulene anbefaler vi ikke, at du bruger andet end vand. 

 

Kan jeg male mine ABUS Lindrucker produkter i en anden farve?

Vi anbefaler ikke at male ABUS Lindrucker produkterne, men som de fleste andre malede produkter kan vores produkter overmales. Vi tager dog ingen ansvar for funktionaliteten, hvis du gør det, og garantien på produktet gælder ikke længere.

 

9. Reklamation

Produktet virker ikke – hvad gør jeg?

Skyldes det montagen, så henvend dig til den, der har monteret produktet. Skyldes det produktets funktionalitet, så kontakt os. Vedhæft gerne et foto eller en video, der viser problemet. Såfremt fejlen skyldes produktets funktionalitet, udbedrer vi fejlen uden omkostninger for dig indenfor garantiperioden.